آشنایی با انواع فرش های ماشینی و بررسی مشخصات آنها

خرید آنلاین فرش ماشینی و دستباف با تضمین قیمت

آشنایی با انواع فرش های ماشینی و بررسی مشخصات آنها

۷ بازديد

با توجه به اینکه داشتن یک فرش مرغوب می تواند طول عمر استفاده از آن را تضمین کند، انتخاب فرش مناسب می تواند در زیبایی فضای خانه و شکل گیری دکوراسیون منزل بسیار موثر باشد. به همین دلیل انتخاب و خرید یک فرش با کیفیت را نمی توان دست کم گرفت. در این مقاله تصمیم گرفتیم به سراغ راهنمای خرید فرش ماشینی برویم و شما را با نکات خرید فرش ماشینی و همچنین گزینه های صفر تا صد و خرید فرش ماشینی آشنا کنیم.

                        

انواع فرش ماشینی

اگر به دنبال خرید فرش ماشینی هستید، باید آمادگی مواجهه با انواع مختلف این محصول را داشته باشید. طبیعی است که هر نوع فرش ماشینی ویژگی های خاص خود را دارد که شامل مزایا و معایب خاص خود می شود. در اینجا چند نوع فرش ماشینی معرفی شده است :

                     

1. فرش ماشینی اکریلیک

به طور کلی می توان گفت که این نوع فرش ماشینی در بین سایر انواع فرش از محبوبیت بیشتری برخوردار است و پرفروش ترین نیز محسوب می شود. الیاف موجود در این نوع فرش ماشینی شبیه پشم بوده و اغلب دارای نرمی و لطافت زیادی می باشد. علاوه بر این باید اضافه کرد که فرش ماشینی اکریلیک معمولا مقاوم و بادوام است و به همین دلیل اکثر افراد هنگام خرید و انتخاب فرش ماشینی به دنبال این مدل هستند. به همین دلیل، می‌توان انتظار داشت که فرش‌های ماشینی اکریلیک به دلیل دوام و سایر ویژگی‌های مثبت، قیمت بالاتری را در بین سایر انواع فرش‌های ماشینی داشته باشند. از دیگر ویژگی های فرش ماشینی اکریلیک که باید به آن اشاره کنیم این است که در صورت افتادن کثیفی و لکه روغن روی این فرش به راحتی قابل شستشو نیست. با این حال، می توانید با خیال راحت هرگونه کثیفی و لکه محلول در آب را از فرش اکریلیک خود پاک کنید.

 

2. فرش ماشینی پلی استر

این نوع فرش ماشینی به دلیل درخشش و زیبایی بسیار به ابریشم مصنوعی معروف است. قیمت این نوع فرش ماشینی با وجود رنگ پذیری بهتر نسبت به فرش ماشینی اکریلیک و پشمی بسیار کمتر است. نکته دیگری که در مورد فرش ماشینی پلی استر می توان به آن اشاره کرد این است که فرش بدون پرز و ضد حساسیت از الیاف پلی استر ساخته شده است که مهمترین مانع در برابر بروز آلرژی و حساسیت در خانواده است.

توصیه ما استفاده از فرش ماشینی پلی استر ضد حساسیت و بدون پرز برای فضاهای بسیار حساس مانند اتاق خواب کودکان و ... است تا افراد به خصوص کودکان کمتر در معرض حساسیت ها، تنفسی و پوستی قرار گیرند.

یکی دیگر از ویژگی های برخی از محصولات پلی استر خاصیت ضد باکتریایی آنهاست. برخی از کارخانه ها فرش های پلی استر آنتی باکتریال را با فرآیندهای خاص تولید کرده اند که با مجوزهای بهداشتی معتبر مانند نشان سیب سبز به بازار عرضه شده اند. فرش آنتی باکتریال مخصوصاً برای خانه های دارای نوزاد یا کودک بسیار مفید و حیاتی است و از جذب و تکثیر باکتری های بیماری زا جلوگیری می کند. فرش پلی استر نیز بی بو یا ضد بو، ضد رطوبت و ضد حریق است، همه این نکات باعث می شود فرشی مطمئن را به خانه ببرید.

 

  3. فرش ماشینی پلی پرولین

این نوع فرش های ماشینی از الیاف مصنوعی ساخته می شوند و معمولاً ارزان هستند. یکی از ویژگی های فرش ماشینی پلی پرولین، جذب رطوبت کم است. در ضمن باید گفت که این نوع فرش های ماشینی نسبت به مدل های دیگر آسیب کمتری می بینند و در نتیجه عمر مفید بیشتری را برای شما به ارمغان می آورند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که فرش های ماشینی پلی پرولین زودتر نرمی و لطافت خود را از دست می دهند و حتی اگر با لکه های روغنی لک شوند به راحتی تمیز نمی شوند!

آقای فرش به عنوان بزرگ‌ترین و مدرن ترین هایپرمارکت فرش ایران متنوع ترین فرش های دستباف و فرش های ماشینی را ارائه می دهد.

ویژگی ها و خدمات منحصر بفرد آقای فرش :

  • دو سال ضمانت نامه کتبی
  • ارسال رایگان به سراسر کشور
  • تعویض تا 72 ساعت
  • خدمات پس از فروش
  • خرید اقساطی (تا 36 قسط)
  • ارائه برندهای اختصاصی فرهی، سرمایه، سپهر، آناهیتا، تیتانیوم و آپادانا
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.